المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : بخصوص منتديات انستا فوركس

احمد ابوخزيم
09-07-2012, 11:46 AM
سؤال
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اود ان اسألكم اخواني سؤالا عالقا في الذهن
كيف لي ان اسجل في منتدي فوركس الهند التابع لشركه انستا فوركس وكيفية التعامل معه من حيث الردود والموضوعات حيث اني علمت ان المشاركه الواحده يحتسب عليها 30 بونص وليس 20 فأرجو ممن سجل بهذا المنتدي او لديه معرفه بالتعامل معه ان يفيدني ويفيد الاعضائ المتدئين مثلي وله كل التقدير والاحترام
وارجو الا يكون الموضوع مخالفا لأن ما دفعني الي المشاركه هو ان هذا المنتدي تابع لانستا فوركس وهي نفس الشركه التابع لها منتدانا
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ilyes
09-07-2012, 12:08 PM
السلام عليكم
التسجيل سهل ونفس عملية التسجيل والربط في هذا المنتدى
لكن بخصوص اللغة هو يتعامل بالانجليزي يعني لازم عليك تكون متمكن من الانجليزية وان لم تكن كذلك فعليك باستعمال المترجم وفقط
موفق

hassan347
09-07-2012, 12:09 PM
وعليكم السلام ورحمه الله

اولا اخى التسجيل فى المنتدى عادى جدا زى اى منتدى بس يجب ان تستطيع الرد بالانجليزيه لان اللغه فى المنتدى هى الانجليزيه ويجب ايضا ان تكون الردود ليست سطيحه لكن يجب ان تكون مفيده ونافعه غير ذلك سوف تحصل على ايقاف من المنتدى

لكن انا ارى انك ان لم تكن تجيد اللغه الانجليزيه فالاحسن لك انك توفر مجهودك هناك وتستغل الوقت اللى هتقضيه هناك فى ردود ممكن فى الاخر يعتبروها سبام ممكن ترد وتشارك فى المنتدى هنا على الاقل هنا عربى هتعرف تشارك واسوأ الاحوال اكيد هتستفاد من المواضيع اللى هنا عن المواضيع اللى فى المنتدى الهندى

شكرا واتمنى لك التوفيق

احمد ابوخزيم
09-07-2012, 12:19 PM
وعليكم السلام ورحمه الله

اولا اخى التسجيل فى المنتدى عادى جدا زى اى منتدى بس يجب ان تستطيع الرد بالانجليزيه لان اللغه فى المنتدى هى الانجليزيه ويجب ايضا ان تكون الردود ليست سطيحه لكن يجب ان تكون مفيده ونافعه غير ذلك سوف تحصل على ايقاف من المنتدى

لكن انا ارى انك ان لم تكن تجيد اللغه الانجليزيه فالاحسن لك انك توفر مجهودك هناك وتستغل الوقت اللى هتقضيه هناك فى ردود ممكن فى الاخر يعتبروها سبام ممكن ترد وتشارك فى المنتدى هنا على الاقل هنا عربى هتعرف تشارك واسوأ الاحوال اكيد هتستفاد من المواضيع اللى هنا عن المواضيع اللى فى المنتدى الهندى

شكرا واتمنى لك التوفيق

‏ شكرا اخي حسن علي النصيحه سوف آخذ بها وجزاك الله كل خير علي سرعة الرد وتلبية طلبي مشكور جدا فقد اقنعتني ومعك حق فاضاعة الوقت في هذا المنتدي بالترجمه علاوة علي عدم الستفاده فالاولي بي التركيز هنا واكتساب المعرفه والخبرات

korsa
09-07-2012, 02:53 PM
التسجيل عادي جدا كما في منتدى فوركس العرب ولكن التعليقات تكون جدية و البلغة الانجليزية ارجو التوفيق

l3azzi
09-07-2012, 03:28 PM
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لالتسجيل في منتدى انست فوركسس الهند عادي جدا مثل هادا المنتدى و لاكن عليك ان تكون ب دراية باللغة الانجليزية

moody mooda
09-07-2012, 03:34 PM
التسجيل فيه بسيط نفس طريقه التسجيل في هذا المنتدى ولاتنسر ربط حسابك وشكرا

hou1993ssam
09-07-2012, 04:33 PM
السلام عليكم
التسجيل في هذا المنتدى عادي كهذا المنتدى لكنه يتعامل باللعغة الإنجلزية
وحسب علمي يمكن ربط الحسابين بحساب واحد في إنستا

mnaguib
09-08-2012, 07:08 AM
اعتقد ضرورة التركيز في منتدى واحد خاصة مع اختلاف اللغة و ان كان البونص 30 سنت مغري خاصة
مع قرار ادار المنتدي خفض القيمة من 20 سنت ل 10 للرد و لكن التركيز افضل

liamseden
09-08-2012, 10:49 AM
التسجيل فى المنتدى عادى جدا زى اى منتدى بس يجب ان تستطيع الرد بالانجليزيه لان اللغه فى المنتدى هى الانجليزيه ويجب ايضا ان تكون الردود ليست سطيحه لكن يجب ان تكون مفيده ونافعه غير ذلك سوف تحصل على ايقاف من المنتدى

شكرا واتمنى لك التوفيق

eng2012
09-08-2012, 12:21 PM
انه حقا منتدى جيد جدا ومن الممكن ان تحقق من خلاله مبلغ كبير جدا من الشاركات
ولكن احذر فهو له عده قوانين صارمه ولا يقوم بحذف مشاركات غير صالحه ولكن يغلق الحساب لمده شهر

nabeel_25
09-08-2012, 08:32 PM

انا سجلت في احدى المنتديات التابعة لشركة انستا فوركس لكن لن اتمكن من ربط حسابي في البروفايل
لم اجد خيار ربط الحساب في شركة انستا فوركس

mahmoud30
09-08-2012, 08:43 PM
اخي الكريم التسجيل سهل جدا و هو نفس طريقه تسجيلك في المنتدي العربي
ولكن انصحك لو انت معندكش خبره في اللغه الانجليزيه يبقي اتجنب التسحيل في المنتدي حتي لا تسبعد منه و عشان تعرف تستفاد ايضا

sagda
09-11-2012, 04:14 AM
المنتدى التسجيل فية زى اى منتدى ولكن باللغة الانجليزية وهو منتدى ممتاز وممكن تستعمل المترجم ولكن تحسن من ردودك وانا انصحك ان تشترك ولا يتطلب منك الا ان تحسن من ردودك وهذا سوف يفيدك فى الاطلاع على دروس فى الفوركس

man4arab
09-17-2012, 11:46 AM
فعلا اخي لا تشتت نفسك في اكثر من منتدي فهذا المنتدي هو بلغتنا العربيه الجميله اعطه كل تركيزك افضل

vanderbadr
09-17-2012, 12:12 PM
سلام عليكم اخي
التسجيل عادي متل المنتدي العربي لكن تبقي المشكلة ةهي اللغة الانجليزية
الاعضاء اللدين تستعملون ترجمة غوغل يتعرضون للبان

katrine
09-25-2012, 08:08 PM
أنا مسجلة في فوركس الهند ولكن عليك أن تكون على معرفة تامة بالانجليزية
وتجيب إجابة مفيدة و نافعة أتمنى توفيق للجميع

mohamed amin
09-25-2012, 10:23 PM
اخى اعتقد لانك فد تكون من المبتدئين لا اظن ان تكون فى اكثر من منتدى
فكرة صحيحة بلى اعتقد ان تفهم اولا من املنتدى الذى سيعملك واتلتحق به

omarbling
09-26-2012, 12:09 AM
التسجيل في منتدى الهند عادي جدا مثل هادا المنتدى و لاكن عليك ان تكون ب دراية باللغة الانجليزية

hwida nada
09-26-2012, 12:15 AM
هو نفس الشكل ونفس طريقة التسجيل فى اى منتدى هتدخل على ريجيستر وتسجل
بس لازم تكتب انجليزى كويس هو على فكرة افضل من المنتدى النيجرى لان هو ب30سنت والمنتدى النيجيرى ب20سنت وكمان لازم بين كل رد ورد يفوت 5دقايق
انما الهندى زى فوركس العرب بتكتب باستمرار
وبتمنى ان منتدانا يرجع ال20 سنت تانى لان فيه كتير من الناس اتجهت للمواقع دى

salahsambo5600
09-26-2012, 02:24 AM
طريقة
التعامل مع العملات وتوقع حركاتها واحتراف
دلك بالتوفيق

ayman.shosha
10-01-2012, 07:48 PM
صراحة اخى العزيز انا لم اسمع عنه من قبل
ولكن من ردود الاخوة الاعضاء
فالامر سيان فى التسجيل
مع فارق اللغة
فمنتدى فوركس العرب يدعم اللغة العربية على عكس منتدى فوركس الهند فهو لايدعم اللغة العربية

تقبل مرورى

mido2012
10-02-2012, 05:35 AM
وأيه المشكله ياجماعه لو الاخ سخل في الموقع الهندي وممكن مع الوقت يبقي متمكن وهي فرصه يتعلم الانجلش بدافع جني المال

HOUSAMMI
10-02-2012, 07:45 AM
كما قال الاخوة التسجل زى اى منتدى اخر بس

خليك معانا احسن ووجه جهدك نحو شيئ واحد ،، ادا ماكنش معاك انجلش

لانهم قد يحزفو كل الردود غير الفعالة فعلا مش هزار

y4x
10-02-2012, 08:44 AM
التسجيل زى اى منتدى تانى

وهنا كتير مشتركين فية ممكن يسعدك اى حد منهم

بس المهم تكون متمكن من اللغه الانجليزية

ahmed_alsayed
10-02-2012, 09:21 AM
التسجيل ابسط مم تتصور نفس طريقة تسجيل اى منتدى وتنتظر رسالة التفعيل التى ترسل على الايميل ثم تقوم بتفعليها وتقوم بعد التسجيل بادخال اليوز وكلمة السر وتبدا التفاعل فى المنتدى وبالتوفيق

koko990
10-04-2012, 09:25 PM
السلام عليكم بالفعل اخى طريقه التسجيل والتعامل فى المنتدى نفس الطريقه هنا الاختلاف فقط فى اللغه هناك لابد ان تقوم بعمل ردود باللغه الانجليزيه فقط والرد او الموضوع بيكون عامل 30 سنت بالتوفيق لك

ahmed fakhry ali
10-05-2012, 11:56 AM
السلام عليكم
التسجيل سهل ونفس عملية التسجيل والربط في هذا المنتدى
لكن بخصوص اللغة هو يتعامل بالانجليزي يعني لازم عليك تكون متمكن من الانجليزية وان لم تكن كذلك فعليك باستعمال المترجم وفقط
موفق

tarek1995
10-05-2012, 03:30 PM
السلام عليكم
اولا بالنسبة للتسجيل هو سهل مثل التسجيل فهذا المنتدى يبقى الفرق هو اللغة فيجب ان تكون متمكن من اللغة الانجليزية
تقبل مروري

rigiray
10-05-2012, 05:57 PM
المنتدى باللغة الانجليزية يعني لازم تكون متمكن منها
و التسجيل سهل تماما كهذا المنتدى و مشكور

keko
10-19-2012, 04:06 PM
هو التسجيل لايوجد به اى صعوبه مثلما فعلا ما هذا المنتدى بس الفاره طبعاهناك اللغه الانجليزيه هى السائده
بعكس التعامل مع هذا المتتدى فاللغه العربيه هى السائده وطبعا بالنسبه للبونص ففى الهندى بيكون افضل

mhammed
11-14-2012, 05:55 AM
ابقى هنى يا صديقي افضل ولو كان البونص قليل لاكن تبقى عربي وتفهم اكتر وايدك معنى
اكيد بكون المنتدى احلا واجمل تاني شي لا تشتت نفسك هون وهناك واي مكان اخر
هيك ما راح تنجح ولا بمكان وشكرا وهاذه مجرد نصيحه لا اكثر سلام عليكم :swim:

imyasser
11-20-2012, 11:18 PM
اولا مساء الخير اخى العزيز يوجد كثير من المنتديا ايلى بتشتغل بنظام البونص مقابل الردود ولكن اكتر بلانجليزى لو انتا شاف انك كويس فى الانجليزى سجل فى اى منتدى منهم لكن لو مش متمكن يبقى بلاش خليك فى المضمون احسن

maged mohamed
11-21-2012, 06:04 PM
لازم تكون كويس فى الانجليزى عشان تفهم الموضوع و تقدر تكتب مشاركتك
و بالنسبه للتسجيل فهو عادى جدا زى التسجيل فى هذا المنتدى

p2000
11-21-2012, 08:04 PM
سؤال
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اود ان اسألكم اخواني سؤالا عالقا في الذهن
كيف لي ان اسجل في منتدي فوركس الهند التابع لشركه انستا فوركس وكيفية التعامل معه من حيث الردود والموضوعات حيث اني علمت ان المشاركه الواحده يحتسب عليها 30 بونص وليس 20 فأرجو ممن سجل بهذا المنتدي او لديه معرفه بالتعامل معه ان يفيدني ويفيد الاعضائ المتدئين مثلي وله كل التقدير والاحترام
وارجو الا يكون الموضوع مخالفا لأن ما دفعني الي المشاركه هو ان هذا المنتدي تابع لانستا فوركس وهي نفس الشركه التابع لها منتدانا
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

التسجيل فى المنتدى الهندى سهل جدا زيه زى منتدى فوركس العرب ونيجريا فوركس
بس نصيحه منى المنتدى دا صعب جدا وقوانينه صاااااارمه الى ابعد الحدود
انا فى مره وصلت ل 20 دولار المشاركات بتاعتى وبعدين بسبب مشاركه بسيطه خاطئه عملى باند للحساب بتاعى من غير مايبعتلى انظار حتى ..

Mamadof55
11-24-2012, 05:35 PM
انا لا اتعامل مع اى منتدى اخر لانى افضل التعامل مع منتدى فوركس مصر بسبب وجود ادارة جيدة و واعية و استفدت كثيرا من المنتدى و تعرفت على اصدقاء جدد فى المنتدى و منتدى فوركس مصر لغته عربية يسهل على الجميع التعامل معه بينما المنتدى الهندى لغته انجليزية و يتوجدب على الجميع اتقان الانجليزية و هذا غير متاح للجميع